tisdag 9 mars 2010

är det solen som gör skillnad

okej, vädret är tydligen ständigt aktuellt - åtminstone återkommer jag ofta till vädret, men hur är det går allting lättare när solen skiner eller är det bara en känsla
jag upplever att mer blir gjort, att jag orkar mer och kreativiteten kommer igång
det är som att solen skapar en mer tillåtande atmosfär
jag blir inte lika rädd för att göra fel, känner inte de granskande ögonen lika mycket
axlarna sjunker och orden rullar fram
hur påverkas jag av regnet och den mulna himlen, menar jag att ett grådaskigt väder verkligen påverkar min förmåga och mitt mående, nej jag tror inte det egentligen men däremot om man är lite nedstämd så kan nog ett mulet väder förstärka den känslan och ibland är också det förlösande för kreativiteten, och snöstormen när den viner om öronen och jag är ute och promenerar, stänger in mig i min egen tankevärld då skuttar idéerna fram inte alltid ner på ett papper men ändå promenaden och tankarna får en mer monoton rörelse i snöstorm som är frigörande och tillåtande
så kreativiteten handlar inte om väder och vind mer om förmågan att vara inspirerad och företagssam när tillfälle ges
det blir alltid något slags uttryck
tryck ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar