fredag 4 juni 2010

ditt personliga uttryck!!

Morgonkaffet smakar gott, solen skiner och jag läser påstan, där skrivs om jazzfestivalen som i år startar redan den 10 juni och håller på under över helgen. En av artisterna är saxofonisten Grace Kelly som också intervjuas i påstan. Jag fastnar för artikeln och den unga musikern, "det finns ingen mållinje i musik. Det handlar bara om personliga uttryck"!! Mina axlar sjunker, tankarna bromsar in, jag läser den raden om och om igen. Jag tar med mig den, jag citerar den här, jag kommer att använda den i många sammanhang. Varför? För att lyfta av prestationskappan i de kreativa rum som jag vill skapa för mig själv och andra. Kreativa rum där var och en kan få pröva sitt uttryck utan att det värderas som bra, bättre eller bäst. Uttryck som kan mejslas och slipas på för att bli tydligare och mer expressiva. Det kan vara genom musiken, genom orden, genom bilderna! Oavsett vilket uttryck det är så finns inte den där mållinjen som hon pratar om, det är inte en hastighetstävling, det är ett arbete och ett forskande, präglat av nyfikenhet och uttryck! Tack Grace Kelly för de orden, det gjorde min dag rikare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar