söndag 1 januari 2012

Nytt år nya möjligheter

Så kom äntligen 2012, som jag har längtat efter ett nytt år för att återfå lite kreativitet och inspiration.
Det här året vill jag ägna berättelsen mer tid, varje dag en mening och varje ord en del i bygget av berättelsen.
Den börjar här, vid köksbordet med ett mulet och blött Stockholm utanför fönstret.
Runt mig dansar min dotter som livligt leker med trollspön och sjörövare som ömsom hotar ömsom räddar henne i leken. Samtalet pendlar fritt mellan fantasivärlden och den verkliga världen, där vi båda vet precis var vi är.
Och jag minns det som igår, vintern för länge sedan när granarna i skogen blev mysiga hus och stubbar hotfulla troll, när doften av linoliummatta gjorde mig trygg och klädförrådet på Vår teater var det roligaste stället jag visste.
Berättelse, lek, berättelse, lek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar