torsdag 5 mars 2020

Poesi och uttryckande konstterapi


Väven

guldglittrande
ord lägger sig på rad
mellan oss 

en navelsträng  
näring 
syresättning

i mötet med världen blåser luft in
jag väver en tunn silvertråd
följer

färdas fritt
fylld av minnen
guldglittrande

Poemet skrev jag utifrån tanken om den väv som var och en av oss väver; våra liv som blir till i det som sker mellan människor, mellan människan och konstuttrycken, mellan människan och världen. Betydelsen av det relationella.

Jag är diplomerad uttryckande konstterapeut (grundläggande utbildning i psykoterapi) och erbjuder uttryckande konstterapi - en väg till självutveckling via samtal och olika konstnärliga uttryck. Dessutom erbjuder jag vägledning i kreativt skrivande med lång erfarenhet
som skrivarlärare på folkhögskola och filosofie magisterexamen i litteraturvetenskap.

Uttryckande konstterapi och kreativt skrivande är ett utforskande av världen, både den inre och den yttre. Som terapeut är jag med på din inre resa och tillsamman utforskar vi både vad du bär med dig och vart du är på väg. I det kreativa skrivandet vägleder jag dig i texten och i ditt skrivande och den värld som formas i din text genom ditt språk.

Jag har utrymme att ta emot nya klienter i uttryckande konstterapi.
Välkommen att höra av dig till mig!
/Alva Uddenberg
alva.uddenberg@gmail.com
070 433 70 14

Sedan september 2019 är jag en del av reTreats-Svedmyra där jag tar emot klienter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar