torsdag 3 december 2020

3 december; jag fångar en idé

färger och liv fladdrar runt mig, ett moln av surrande idéer, jag fångar en och börjar skriva och sen lyssnar jag en stund och får fatt i en ny idé som jag fortsätter på, så skapas en text

ord som jag greppar och lägger ner på pappret som kanske en dag får kraft av vinden och flyger ut i världen så att jag får klara mig utan den texten medan världen tar emot den och låter den bli läst som en berättelse om kärlek, nåt annat kan jag inte tänka mig

när människor möts i ett rum och har gett sig själva i uppdrag att skriva då möts också deras smärtor och deras glädjor och rummet blir fyllt av liv som skrivs ner och tar form inför deras ögon, ett minne blir en fjäril som fladdrar iväg och ut i den värld som undrar vad sker därinne





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar