fredag 4 december 2020

4 december; jag sträcker mina armar runt dig

Ekstammen med rynkor

djupa som fåror 

i solbränd hy

visar årsringarnas yttre; barken

rötterna tränger djupt

kronan är vidsträckt.


På din mitt finns en utbuktning

som botten på utsidan av en skål

jag sträcker mina armar runt dig

lägger min mage intill din rundning

örat intill stammen

du flämtar till 


jag ser inte din mun men jag hör din röst

i djupet av mitt hjärta

ligger dina ord

på rad

bildar en mening sen urminnes tider

innehåller all världens visdom 


du träder ut i ljuset nu

molnen skingras 

solens strålar skär genom luften 

bryts mellan dina grenar 

alla dessa strålar 

genom mängden av grenar


all denna eks

erfarenhet

är jag tvungen att möta

likt humlan

som kryper sista biten in i sitt bo

närma mig varsamt

mitt liv.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar