måndag 12 augusti 2019

Uttryckande konstterapi och vägledning i kreativt skrivande


Livet kan liknas vid en resa. 
Det kan ibland vara krokiga vägar som livet tar sig fram på.
Var är du? Vart är du på väg? Vad bär du med dig?
Med uttryckande konstterapi utforskar du dig själv och din livsväg med hjälp av de konstnärliga metoderna; bild, dans, rörelse, poesi, drama, musik och berättande. 
Varje session tar sin utgångspunkt i samtalet och vad som är aktuellt för dig att arbeta med, de olika konstnärliga uttrycken blir sedan ett sätt att fördjupa och närma sig det mest angelägna. 

Jag heter Alva Uddenberg och är diplomerad uttryckande konstterapeut. 
För mig är poesi och berättande ett sätt att utforska och försöka förstå mig själv och den värld jag lever i. Med den uttryckande konsten har jag fått syn på hur de olika uttrycksformerna tillsammans kan skapa ett större livsutrymme och göra livet mer meningsfullt. I mer än 20 år har jag arbetat som folkhögskollärare med skrivande, berättande och litteratur.

Jag tar emot klienter i uttryckande konstterapi enskilt eller i grupp.
Jag tar också emot för vägledning och handledning i kreativt skrivande, du kan vara i början av din process eller ha ett skrivprojekt där du behöver bli läst och få handledning för att komma vidare.

Terapi/ vägledning/ handledning i kreativt skrivande
Pris: 700 kr/ timme + 25% moms (875 kronor inkl moms)
Kontakt: Alva Uddenberg, alva.uddenberg@gmail.com 0704337014
Plats: reTreats, Selebovägen 11, Enskede http://www.retreatssvedmyra.se/
För mer information uttryckande konstterapi: http://www.expressivearts.se/ och http://www.sruk.se (Svenska Riksförbundet för Uttryckandekonst)


Alva Uddenberg Diplomerad uttryckande konstterapeut utbildad vid Svenska institutet för uttryckande konstterapi, folkhögskollärarexamen från Linköpings universitet, skrivarlärare, fil. mag i Litteraturvetenskap från Karlstad Universitet. Jag tar emot klienter i uttryckande konstterapi individuellt och i grupp, håller workshop, kurser och handleder i kreativt skrivande.

“poesin öppnar dörren till det obegripliga”


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar